logo

Ohlédnutí za rokem 2018

Sklizeno má za sebou další rok. Když se teď za ním ohlížíme zpět, můžeme říct, že to byl rok plný pilné (a často také tvrdé a usilovné) práce. Rok několika zásadních rozhodnutí o našem dalším směřování. Rok, v němž jsme významným způsobem posunuli naši misi, kterou není nic menšího než změnit to, jak se kvalitní jídlo vyrábí a prodává. Ale také rok, ve kterém jsme si našli čas i na rozdávání radosti a šíření našeho dobrého jména.

Nové prodejny, nové koncepty

I v uplynulém roce jsme rozšiřovali síť našich prodejen. Nejde sice o žádný překotný růst, ale zato zkoušíme nové věci a zůstáváme věrní jednomu z našich cílů, že k nám zákazníci chodí nejen pro nákup, ale i za příjemnými zážitky s nákupem spojenými. Na konci léta jsme otevřeli novou prodejnu v pražské Galerii Butovice, která spojuje značky Sklizeno a Fruitisimo. Ve spojení kvalitního jídla s čerstvými džusy a zmrzlinami vidíme velký potenciál, a přestože je teď ještě brzy na to hodnotit úspěšnost tohoto projektu, plánujeme ho rozšířit i do dalších českých měst.

V pražském Corsu a brněnské prodejně na Zelném trhu jsme zprovoznili atraktivní formu salátového baru, tzv. chopped. Hosté si zde můžou vybrat přesně ty druhy zeleniny, na které mají chuť. Na výběr mají také několik dressingů, oříšky, sýr a podobně. Všechno je navíc čerstvě nakrájené. Zkrátka freshfood at its best.

Přijďte vyzkoušet novinku do naší brněnské prodejny na Zelném trhu. Postavte si salát přesně podle vašich momentálních…

Zveřejnil(a) Sklizeno – opravdové jídlo dne Úterý 9. října 2018

Manifesto

Speciální prodejnu jsme provozovali od jara do podzimu v rámci pražského Manifesto Marketu. Naše pop-up kontejnerová prodejna mezi Florencem a Masarykovým nádražím se dokonce během svého fungování proměnila a představila hned dva nové koncepty nakupování. Ve spolupráci s Nadačním fondem Mathilda jsme návštěvníkům Manifesta ukázali, že zrak není jediný a často ani hlavní smysl, kterým můžeme poznat kvalitní potraviny.

Jak jsme to udělali? Jednoduše – zhasli jsme! Zákazníci tak museli nakoupit úplně potmě. Nebyli na to sami, asistenci jim poskytli nevidomí z Mathildy. Nákup jen za pomoci vlastního nosu a chuťových pohárků tak mnohým zákazníkům názornou formou ukázal rozdíl mezi konvenční potravinářskou výrobou a produkcí malých a středních pěstitelů a výrobců potravin. Zisk z prodeje navíc přispěl k nákupu knih a not v Braillově písmu.

Tak takhle vypadá místo, kde můžete vybírat ne očima, ale za pomoci čichu – nosem. Náš "blind market" stojí v…

Zveřejnil(a) Sklizeno – opravdové jídlo dne Středa 13. června 2018

Po 10 dnech jsme prodejnu změnili, odtemnili a ukázali, že každodenní vaření večeře může být zábava. Každý týden jsme pro zákazníky připravili šestici rychlých receptů. A hlavně jsme jim suroviny, které k vaření potřebují, dali společně s vytištěným receptem hezky na jedno místo. Úspora času? Ano! Zvýšení zákaznického komfortu? Ano!!! Koncept s názvem Navařeno jsme už také zavedli v naší největší prodejně v pražském obchodním centru Chodov.

V naší pražské pop-up prodejně v Manifesto Market jsme spustili v Česku úplně nový koncept nakupování. Je to úplně…

Zveřejnil(a) Sklizeno – opravdové jídlo dne Sobota 23. června 2018

Mise: zefektivnit produkci kvalitního jídla

Společně s největším českým online prodejcem potravin – Rohlík.cz – se snažíme podporovat malé tuzemské výrobce potravin, kteří to s kvalitou myslí vážně. Proto jsme založili investiční centrum pro podporu českých producentů potravin s názvem My Food Center (MFC).

„Pokud každý malý výrobce bude mít svůj sklad a své auto, jezdit sám na zahraniční veletrhy, nakupovat suroviny za své ceny, mít vlastní experty na obaly a mít vlastní právníky, účetní, další odborníky a k tomu mít obchodníky objíždějící ty stejné obchody jako všichni ostatní malí výrobci, tak nemůže být ekonomicky úspěšný, růst a inovovat produkt. A my chceme, aby byli úspěšní. Jen díky tomu budou moci v Česku vznikat kvalitní potraviny ve velkém a za dostupné ceny,“ vysvětluje Petr Borkovec, ředitel Sklizeno, důvod jeho vzniku.

Díky investičnímu centru dnes fungují například Konečně vývar, Farma Struhy, Happy Food, bezlepková pekárna Dr. Pekař nebo nově výrobce veganských sýrů Alexýr. Dále se staví farma na produkci vajec s kódem 1 – tedy s volným výběhem.

Cíl je jasný – budujeme firmu, která představuje naději na budoucnost pro české výrobce a biovýrobce potravin, farmáře i zákazníky, kteří chtějí kvalitu či zdravý životní styl na jednom místě. Pomáháme přežít farmářům a pomáháme i novým farmám a zpracovatelům potravin. Chceme vytvořit kooperativní holding pěstitelů, výrobců, zpracovatelů a distributorů kvalitních potravin, kteří sdílejí stejné hodnoty. Tím chceme na dosud roztříštěném trhu vytvořit konkurenceschopnou protiváhu průmyslové velkovýrobě konglomerátů. Budou z toho těžit producenti, investoři i zákazníci a ve střednědobém horizontu doufáme, že se kvalitní potraviny i díky tomu stanou cenově dostupné většině zákazníků.

V praktické rovině funguje spolupráce tak, že producent, jehož produkty vyhovují kvalitativním standardům Sklizeno zakotveným v Kodexu kvality, může žádat o investici až do výše 49 % hodnoty společnosti. Ve společnosti mu zůstává vždy majoritní podíl, nadále ji plně řídí a Sklizeno mu poskytuje zmíněné know-how a zázemí. K tomu zajistí odbyt výroby v síti Sklizeno a na Rohlik.cz.

Ovoce a zelenina: jen ta nejkvalitnější

V loňském roce jsme se zbavili konvenčního ovoce a zeleniny, díky našemu spojení s Freshbedýnkami nyní v našich prodejnách máme ovoce a zeleninu v té nejlepší kvalitě. A letos chceme v naší misi dosáhnout dalších úspěchů. Není to vždy jednoduché, ale my věříme, že se nám krůček za krůčkem podaří podmínky na českém trhu s potravinami změnit.

Opravdové jídlo z automatu

Vloni jsme také odstartovali projekt Fresh Point. Snídaně, svačiny i hlavní jídla – prostě všechno, co potřebujete, když nemáte čas odběhnout si na oběd.

„Fresh Pointy jsou další cesta, jak dostat kvalitní potraviny k lidem. Máme už několik prodejen a bister v kancelářských parcích a víme, že zákazníci tam nepotřebují nakupovat víc než snídaně nebo svačiny, ale chtějí se i rychle najíst. Přitom mají vysoké nároky na kvalitu a Fresh Point je tak ideální řešení. Je to de facto malé samoobslužné Sklizeno bistro, taková naše prodloužená ruka,“ řekl o Fresh Pointech Petr Borkovec.

Omezili jsme plasty!

Nejsme neteční k tomu, co vidíme kolem sebe. Proto chceme výrazně omezit množství plastového odpadu v našich prodejnách a bistrech. Zde jsou první kroky:

  • Končíme s plastovými brčky. Nahrazujeme je brčky papírovými, která budou mít naši zákazníci k dispozici u pokladen či na jiném vhodném místě. Papírová brčka se totiž při delším pobytu v nápoji rozmáčejí. Proto si je vezmou jen ti, kteří je opravdu chtějí použít.
  • Plastové příbory jsme v našich bistrech nahradili dřevěnými. Týká se to lžiček, polévkových lžic, nožů, vidliček a také kávových míchátek.
  • Zredukovali jsme množství plastových krabiček, do kterých jsme doposud balili quiche, muffiny, dezerty a podobně. To vše od nynějška zákazníci dostanou na papírový tácek a do papírového sáčku.

V letošním roce chystáme další kroky.

Zbavujeme se plastů!Nejsme neteční k tomu, co vidíme kolem sebe. Proto chceme výrazně omezit množství plastového odpadu…

Zveřejnil(a) Sklizeno – opravdové jídlo dne Úterý 11. září 2018

Jsme vidět i slyšet

Koncem loňského roku přišla skvělá zpráva. Sklizeno je i pro aktuální rok na seznamu Superbrands, který je nejuznávanější nezávislou globální autoritou v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek. „Titul Supebrands je znakem speciálního postavení a uznáním vynikajícího postavení značky na lokálním trhu. Pečeť Superbrands získají značky s vynikající pověstí – zákazníci si s nimi spojují významné hodnoty a mají k nim osobní vztah,“ píše se na webu Superbrands.

V loňském roce jsme také vsadili na spolupráci s reklamní agenturou McCann, která pro nás zpracovala hned dvě reklamní kampaně. Opravdová chuť a Jak udělat neviditelné viditelným? Tyto kampaně získaly vavříny na domácích i světových soutěžích.

Bavíme a odměňujeme

Dvě velké a několik malých. To je souhrn soutěží, které jsme v minulém roce uspořádali pro naše fanoušky a followery na sociálních sítích Facebook a Instagram. Na konci jara jsme soutěžili o dvě lahve OMFG ginu z Lihovaru ŽufánekMartin Žufánek dělá každoročně limitovanou edici svého ginu OMG, který nazývá OMFG. Každý rok přidá jinou surovinu a celá šarže se obvykle velmi rychle vyprodá. A my jsme nabídli ročníky 2017 a 2018. Martin vymyslel otázky a už to jelo. Soutěže se zúčastnilo přes 100 soutěžících. Z výhry se nakonec radoval pan Jirka, který si na konci září přijel láhve k Žufánkům vyzvednout a současně si prohlédl i lihovar.

Výhra z Velké ginové soutěže, kterou jsme uspořádali před prázdninami, má konečně svého majitele. Jiří Rafaj z Bílovce…

Zveřejnil(a) Sklizeno – opravdové jídlo dne Sobota 29. září 2018

Těsně před Vánocemi jsme pak na Facebooku rozjeli naši Velkou dárkovou soutěž. V ní se o titul nejlepšího dárečku (samozřejmě jedlého) utkalo celkem osm týmů. O vítězích jednotlivých duelů rozhodovaly hlasy fanoušků a soutěžící navíc museli v komentářích svou volbu zdůvodňovat.

Pozor, máme tu první duel Velké vánoční soutěže!Kdo by u vás vyhrál? Šarmantní Francouzi, nebo temperamentní Italové?…

Zveřejnil(a) Sklizeno – opravdové jídlo dne Čtvrtek 6. prosince 2018

Je tu druhé kolo Velké dárkové soutěže!Dnešní soupeři jsou odvěcí rivalové. Praha stověžatá versus Brno vždyckydruhé….

Zveřejnil(a) Sklizeno – opravdové jídlo dne Sobota 8. prosince 2018

Třetí duel je tu. V prvním zápase skupiny B proti sobě nastoupí nadupaní machos. Na jedné straně kombinace fotbalisty…

Zveřejnil(a) Sklizeno – opravdové jídlo dne Úterý 11. prosince 2018

Poslední kolo základní části turnaje s názvem Velká dárková soutěž právě začíná. Čas do Vánoc se krátí, tak se pojďme…

Zveřejnil(a) Sklizeno – opravdové jídlo dne Čtvrtek 13. prosince 2018

V turnajovém pavouku nakonec nejvýše doskákalo Brno a jeho gastronomie, když ve finále vyřadilo Španěly. Jednotlivé soutěžní příspěvky nasbíraly celkem 650 hlasů. Výhru – dárkový balíček v hodnotě 1500 Kč, jsme stihli předat ještě do Vánoc, takže pod stromečkem udělal radost.

Tohle je vítězka Velké dárkové soutěže, které jsme dnes osobně předali výhru – balíček našich produktů v hodnotě 1500…

Zveřejnil(a) Sklizeno – opravdové jídlo dne Pátek 21. prosince 2018

Na soutěže se můžete těšit i v letošním roce. Stačí sledovat naše sociální sítě.

 

Ambasadoři

Máma peče doma, Menu od KokoVařeniště.cz byly v loňském roce třemi nejvíce spolupracujícími foodblogy. Něco najdete na sociálních sítích, něco i na našem webu.

Panforte di Siena

 

Jarní kuře s chřestem a omáčkou z medvědího česneku

Tátův Jedi burger

Pečené francouzské toasty s dýňovým pyré

Píšeme příběhy dobrého jídla

Hledáte inspiraci? Informace? Poučení? Mrkněte na náš blog, kam pro vás píšeme články, recepty, návody atd. Vloni jsme si užili zejména:

Seriál Jak poznat kvalitu… šunky, vajec, jogurtu, párků

Rozhovor s držitelem ocenění Vinařství roku Honzou Stávkem

Rozhovor s Filipem Teplým z ajala chocolate o jeho cestě za nejkvalitnějšími kakaovými boby do latinskoamerické džungle

Článek o červené pšenici

Griluj jako šéf(ová) s Koko

Jak rozeznat cidre od cideru

Tipy na super jedlé dárky

 

Jestli jste dočetli až sem, tak jsme rádi. A těšíme se na setkání s vámi v některé z našich prodejen. Přejeme vám kvalitní rok 2019.

galerie

nenechte si uniknout žádnou další akci!

Buďte první, kdo se dozví o chystaných ochutnávkách
a speciálních akcích.